Warsztaty prototypowania aplikacji
- Adresowane są do młodzieży w wieku od 14 do 22 lat.
- Każda grupa składa się maksymalnie z 5 osób.
- Czas trwania spotkań: 1,5 godziny.
Prowadząca: Katarzyna Szul - absolwentka Liceum Plastycznego im. Tadeusza Brzozowskiego w Krośnie, licencjat ukończyła na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie na kierunku Kulturoznawstwo, nauki prototypowania aplikacji pobierała od prof. Radosława Bomby.
Każdy młody człowiek posiada telefon – a w nim ogrom aplikacji. Są to media
społecznościowe, komunikatory, gry. Mając gotowy produkt można zastanawiać się jak on
powstał. Widząc zaawansowanie w grafice czy animacji wydaje się, że takie „cuda” może
wykonać tylko profesjonalista, a nawet sztab profesjonalistów. Jednak aby powstała aplikacja
trzeba ją najpierw zaprojektować. A taki projekt może wykonać każdy, wystarczy tylko
pomysł i narzędzia do jego zapisania.
APLIKACJA IDEALNA to cykl warsztatów, podczas których uczestnicy będą mogli
zaprojektować własną aplikację, czyli stworzyć jej prototyp. Będą mogli poczuć się jak
najlepsi programiści. Powstaną quizy, strony z ciekawostkami czy prezentacje. Strona
internetowa Figma będzie materiałem do pracy. Pozwala ona na wykonanie szkiców
graficznych oraz zaplanowania animacji.
Warsztaty te dadzą uczestnikom możliwość samodzielnego zrealizowania swojego
pomysłu na aplikację, da im podstawy do bardziej wnikliwego obcowania z takim medium.
Poznają możliwości jakie daje Figma, zdobędą podstawową wiedzę jak projektować
aplikacje.