Termin wystawy: od 30 września 21 października 2011 r.
Ekspozycja obejmowała ponad 80 prac graficznych (w większości litografii) trzech największych mistrzów dwudziestowiecznej sztuki: Pabla Picassa, Henri Matisse'a oraz Joana Miro. Prezentowani artyści znani są przede wszystkim z malarstwa, jednak również grafika zajmowała w ich twórczości pokaźne miejsce.
W historii sztuki zwłaszcza Picasso zapisał się jako współtwórca nowego nurtu w malarstwie zwanego kubizmem. Dzięki zastosowaniu nowych technik takich jak deformacja, dekonstrukcja i kolaż, kubizm wywarł wielki wpływ na nowoczesną estetykę.
Na wystawie zapoznaliśmy się z próbką możliwości Picassa jako ilustratora książek. Zobaczyliśmy cykl litografii z 1949 roku, które powstały do opowiadania pt. "Carmen" Prospera Merimée. Na wystawie pokazane zostały także litografie Picassa o tematyce erotycznej z tzw. "sekretnej kolekcji" oraz prace ukazujące ulubione motywy artysty: corridę, gołąbka pokoju, tematykę cyrkową oraz kilka portretów towarzyszek życia.
Drugim artystą, którego wycinek twórczości graficznej prezentowała wystawa, był Henri Matisse (1869-1954), francuski malarz i grafik. Matisse łącząc nauki dawnych mistrzów i inspiracje czerpane ze sztuki afrykańskiej stworzył fowizm, jeden z najciekawszych kierunków w malarstwie XX wieku, współczesny kubizmowi, mniej jednak od niego skrępowany schematami intelektualnymi, charakteryzujący się natomiast żywą i oderwaną od rzeczywistości kolorystyką dzieł. Na wystawie twórczość Henri'ego Matisse'a obrazował cykl prac graficznych, które artysta wykonał dla ekskluzywnego pisma "Verve", którego jeden numer w całości został poświęcony ostatnim latom jego twórczości. Na wystawie prezentowane były także litografie jego słynnych wycinanek, tzw. "Błękitne akty" - jedne z najbardziej rozpoznawanych dzieł tego francuskiego artysty.
Kataloński artysta Joan Miró (1893-1983) był malarzem, grafikiem, rzeźbiarzem i ceramikiem. To artystyczny outsider nie należący do żadnego kierunku. Będąc pod wpływem surrealizmu zdołał jednak rozwinąć własny styl, którego elementami były "organiczne" formy i "spłaszczony" rysunek o ostrych liniach, kojarzący się z rysunkami dzieci. Większość prac Miro zaprezentowanych na wystawie pochodziło z "LITOGRAPHU" znanego i cenionego w latach 60-tych pisma artystycznego wydawanego w Paryżu.